Registrace

Popel z kotelny versus recyklovaná Dacia Duster

Nová Dacia Duster s nájezdem 4 000 km mi byla svěřena do péče s požadavkem vybrat vhodnou ochranu laku dle zadaných kritérií.

novadacia3

Majitelé auto parkují v oblasti, kde se nachází kotelna, která produkuje do ovzduší popel, který při dosednutí na karoserii způsobuje, že je automobil těžko omyvatelný. Jednoduše řečeno – auto se špatně umývá, udržuje. Popel prostě nechce a nechce snadno jít dolů. :)

Jelikož majitel nechtěl auto leštit, keramická ochrana nebyla kvůli absenci leštění vhodná. Ochrana karoserie pomocí vosku už začíná být poměrně dost vytlačovaná keramickým sealantem. Pokles navoskovaných aut začíná být i menší z důvodu údržby, jelikož vosk se udržuje pouze pH neutrálními přípravky, což například na veřejné bezkontaktní myčce nelze.

novadacia4

Duster prošel kompletním mytím metodou dvou kbelíků, chemickou dekontaminací laku, aplikací ročního keramického sealantu Gyeon CanCoat Evo, aplikací tekutých stěračů na všechna okna Soft99 Ultra Glaco a lehkým přesátím interiéru.

novadacia

 

Věděli jste, že až 20 % plastů na nové Dacii Duster je plně recyklovatelných?

Duster je prvním modelem značky Dacia s ochrannými prvky Starkle® na vnější karoserii.

Starkle® je nový robustní materiál, který obsahuje až 20 % opětovně použitého polypropylenu.

Díky skvrnitému efektu nepotřebuje v surové podobě barvu, což nejen snižuje uhlíkovou stopu při výrobě, ale také snižuje viditelnost případných škrábanců nebo rýh.

Tak jsem ty recyklované plasty obalila do pořádné dávky keramického sealantu, aby nám s nimi kotelna nenapáchala nějakou škodu. :)

novadacia4