Kontaktovala mě zákaznice s tím, že ji při jízdě v autě explodoval sprej montážní pěny a potřebuje pomoci ji odstranit. Sice jsem se s takovou věcí ještě osobně nesetkala, ale vím, že je to poměrně častá věc u montážních pěn.
Poté, co jsem si osobně auto prohlédla jsem uvedla, že zde nedojde k úplnému odstranění, ale pouze k eliminaci vzniklé škody.
Zasažené částí: 2x dveře, podlaha, sedadlo, kolejnice sedadla, palubovka, bezpečnostní pás, nástupní plasty, gumové koberce.
Přišla na řadu demontáž poloviny interiéru (zasažená byla jen levá část). Při demontáži jsem si v hlavě tvořila plán jakým postupem budu pěnu odstraňovat. Přemýšlela jsem nad různými chemickými reakcemi při styku určité chemické látky s kovem, plastem, gumou či látkou a postupně je vyřazovala. Odstraňování muselo být co nejšetrnější k daným materiálům. Nepomáhal mi ani fakt, že nejde o "obyčejnou" PUR pěnu, ale o speciální studniční PUR pěnu, která odolá i veliké vlhkosti.
Asi hned dodám: Vím, že existuje odstraňovač vytvrdlé PUR pěny, ale ani ten nepomůže.
Odstraňování bylo časově náročné, ale podařilo se zachránit velkou část interiéru.
Podařilo se zachránit: Podlaha, 2x dveře, palubovka, nástupové plasty, koberce, nástupní plasty, sedadlo
Nepodařilo se zachránit bezpečnostní pás a kolejnici sedadla, kde zůstala složka lepidla, se kterou se už nepodařilo hnout. I tak byla původní vzniklá škoda eliminována na minimum.
Pokud v autě vezete např. barvu na malování, montážní spreje a další náchylné věci na vylití, vždy je pečlivě uzavřete do černých pytlů na odpad (nejlépe pevné 120L). Zabráníte tak škodám často i ve vyšších desítkách tisíc korun. Zákon schválnosti je neoblomný a ve chvilce, kdy povezete barvu na malování ve svém autě, je daleko vyšší pravděpodobnost použití krizového brždění před zabráněním nehody. Není nic horšího než Primalex za krkem.