Lidé si své auta umývají několika způsoby. Někteří se spokojí s kartáčovou myčkou, další s bezkontaktním mytím. Pak jsou lidé jako já, co kolem běhají jak šílení a myjí kontaktně mechanicky a posledním jen stačí když zaprší.
V poslední době z mého pohledu ubývá zákazníků kartáčových myček, naopak u těch bezkontaktních se tvoří dlouhé fronty. Zkrátka se už nebere auto jako spotřební věc a je potřeba se o něj starat. Někteří to dokonce mají jako relaxaci.
Internet je plný know-how jak na mytí automobilu, ale ze své vlastní zkušenosti vím, že pro laika je těžké poznat zda sleduje právě to správné video či článek.
Ale poslední dobou se nám tu rozmohl takový nešvar - rotační tryska.
Spousta lidí si myje auto v domácích podmínkách pomocí tlakové myčky (vapky). Součástí každé vapky jsou dvě trysky. Jedna "jen" stříká vodu pod velkým tlakem (ty jsou na veřejných bezkontaktních myčkách), druhá je rotační. Rotační tryska se vlivem tlaku roztočí, proud vody vytvoří "kruhový" tlak vody. Rotační tryska může být vhodná na spoustu jiných věcí, ale na automobil opravdu nepatří.
Vlivem rotačního pohybu získá voda velkou sílu, která ve vteřině dokáže napáchat velké škody. Stačí aby někde byl slabší lak, nebo špatně nalakovaná karoserie a hned při prvním kontaktu lak odlétne pryč.
Ve své dílně jsem se s tím setkala na krásné Audi A8 (fotky pod článkem). Zákazníkovi před koupí nechali vůz vyčistit. Mytí proběhlo rotační tryskou, která dokázala napáchat poměrně značné škody.
Těsnění kolem oken zničené, světla, místy i lak.
Pokud se chystáte mýt auto v domácích podmínkách, nechte rotační trysku odpočívat v krabici.
Jak tedy správně umývat? Momentálně pro Vás připravuji další články na téma mytí, brzy bude zveřejněno.