Zpět do obchodu

Registrace

Novinky

Vánoční termíny na čištění gaučů, koberců a židlí

Vánoce se kvapem blíží a termínů na čištění sedaček, koberců, židlí ubývá. Zkrátka každý chce mít na svátky čisto. 

Právě teď je ideální čas na objednání. Termíny jsou od pondělí do neděle, od rána až do večera. :) Zkrátka tak, aby byl spokojený každý zákazník. 

 

Jak vlastně sedačky čistím? 

Při práci používám jen profesionální stroje a chemii. Přípravky na čištění mám namíchané zvlášť v rozprašovači. Do tepovače jde pouze čistá voda. Na konci tak v látce nezůstane žádná chemie.

 

Můj postup: 

  • aplikace čističe na látku
  • uvolnění nečistot pomocí jemného kartáče 
  • tepování čistou vodou
  • reaplikace při znečištění

Sedačku/gauč zbavím na konci veškeré přebytečné vody, aby se urychlilo její schnutí.

Časová náročnost čištění u běžné sedací soupravy je 2-2,5 hod. 

Schnutí záleží na daném materiálu, některé jsou suché ještě týž den večer. Druhý den je už 100%. 

Samozřejmostí je i hloubkové čištění kožených sedaček, křesel, židlí. 

Neváhejte si objednat svůj termín zavčas. :) 

 

 

 WhatsApp Image 2023-11-26 at 22.59.20

 

 WhatsApp Image 2023-11-26 at 22.59.20 (1)

 IMG_5023

IMG_5039 2

IMG_0945

 

Audi A8 - Rotační tryska na lak nepatří!

Lidé si své auta umývají několika způsoby. Někteří se spokojí s kartáčovou myčkou, další s bezkontaktním mytím. Pak jsou lidé jako já, co kolem běhají jak šílení a myjí kontaktně mechanicky a posledním jen stačí když zaprší. 

V poslední době z mého pohledu ubývá zákazníků kartáčových myček, naopak u těch bezkontaktních se tvoří dlouhé fronty. Zkrátka se už nebere auto jako spotřební věc a je potřeba se o něj starat. Někteří to dokonce mají jako relaxaci. 

Internet je plný know-how jak na mytí automobilu, ale ze své vlastní zkušenosti vím, že pro laika je těžké poznat zda sleduje právě to správné video či článek. 

Ale poslední dobou se nám tu rozmohl takový nešvar - rotační tryska.

Spousta lidí si myje auto v domácích podmínkách pomocí tlakové myčky (vapky). Součástí každé vapky jsou dvě trysky. Jedna "jen" stříká vodu pod velkým tlakem (ty jsou na veřejných bezkontaktních myčkách), druhá je rotační. Rotační tryska se vlivem tlaku roztočí, proud vody vytvoří  "kruhový" tlak vody. Rotační tryska může být vhodná na spoustu jiných věcí, ale na automobil opravdu nepatří. 

 

Vlivem rotačního pohybu získá voda velkou sílu, která ve vteřině dokáže napáchat velké škody. Stačí aby někde byl slabší lak, nebo špatně nalakovaná karoserie a hned při prvním kontaktu lak odlétne pryč. 

 

Ve své dílně jsem se s tím setkala na krásné Audi A8 (fotky pod článkem). Zákazníkovi před koupí nechali vůz vyčistit. Mytí proběhlo rotační tryskou, která dokázala napáchat poměrně značné škody. 

Těsnění kolem oken zničené, světla, místy i lak. 

Pokud se chystáte mýt auto v domácích podmínkách, nechte rotační trysku odpočívat v  krabici. 

Jak tedy správně umývat? Momentálně pro Vás připravuji další články na téma mytí, brzy bude zveřejněno. 

 

WhatsApp Image 2024-10-29 at 22.38.38WhatsApp Image 2024-10-29 at 22.38.39 (1)_1WhatsApp Image 2024-10-29 at 22.38.39 (10)WhatsApp Image 2024-10-29 at 22.38.39 (6) 

Mazda MX-5 ochrana střechy a karoserie

Ochrana kabrioletu Mazda MX-5 

Mazda MX-5 s jasným požadavkem - vybrat vhodnou ochranu laku, kol a plátěné střechy. 

Navrhnuté varianty ochrany laku: 

  • vosk
  • keramická ochrana
  • keramický sealant

Po diskuzi s majitelem byla vybrána ochrana laku pomocí keramického sealantu. Ochrana voskem je už poměrně rychle vytlačována keramickými sealanty, které mají vlastnosti jako keramická ochrana, ale s menší životností ale za to jednodušší aplikací. Co se týká údržby vosku, tak pro nenarušení ochrany lze umývat jedině pomocí pH neutrální chemie. Keramika/keramický sealant mají zase rádi pro svoji správnou funkci kyselejší chemii. 

Keramická ochrana po dobu několika let byla vyloučena, majitel nechtěl auto před nanesením ochrany leštit. Což je u tohoto druhu ochrany nezbytné. 

Provedené služby:

  • Kompletní hloubkové čištění interiéru
  • Mytí karoserie, kol, podběhů
  • Hloubkové mytí a čištění plátěné střechy kabrioletu a příprava před impregnací
  • Chemická dekontaminace laku
  • Aplikace tekutých stěračů na všechna okna s výdrží 1 rok
  • Impregnace střechy

Na karoserii byl vybrán keramický sealant Gyeon CanCoat Evo, střechy se ujal Gyeon Fabric Coat, na okna proběhla aplikace Soft99 Ultra Glaco

 

WhatsApp Image 2024-10-16 at 14.31.07WhatsApp Image 2024-10-10 at 22.04.01 (11)WhatsApp Image 2024-10-10 at 22.04.01 (17)WhatsApp Image 2024-10-16 at 14.31.10 (1)WhatsApp Image 2024-10-16 at 14.31.08

Exploze montážní PUR pěny v autě

Kontaktovala mě zákaznice s tím, že ji při jízdě v autě explodoval sprej montážní pěny a potřebuje pomoci ji odstranit. Sice jsem se s takovou věcí ještě osobně nesetkala, ale vím, že je to poměrně častá věc u montážních pěn. 

Poté, co jsem si osobně auto prohlédla jsem uvedla, že zde nedojde k úplnému odstranění, ale pouze k eliminaci vzniklé škody. 

Zasažené částí: 2x dveře, podlaha, sedadlo, kolejnice sedadla, palubovka, bezpečnostní pás, nástupní plasty, gumové koberce.

Přišla na řadu demontáž poloviny interiéru (zasažená byla jen levá část). Při demontáži jsem si v hlavě tvořila plán jakým postupem budu pěnu odstraňovat. Přemýšlela jsem  nad různými chemickými reakcemi při styku určité chemické látky s kovem, plastem, gumou či látkou a postupně je vyřazovala. Odstraňování muselo být co nejšetrnější k daným materiálům. Nepomáhal mi ani fakt, že nejde o "obyčejnou" PUR pěnu, ale o speciální studniční PUR pěnu, která odolá i veliké vlhkosti. 

Asi hned dodám: Vím, že existuje odstraňovač vytvrdlé PUR pěny, ale ani ten nepomůže.

Odstraňování bylo časově náročné, ale podařilo se zachránit velkou část interiéru. 

Podařilo se zachránit: Podlaha, 2x dveře, palubovka, nástupové plasty, koberce, nástupní plasty, sedadlo

Nepodařilo se zachránit bezpečnostní pás a kolejnici sedadla, kde zůstala složka lepidla, se kterou se už nepodařilo hnout. I tak byla původní vzniklá škoda eliminována na minimum. 

 

Pokud v autě vezete např. barvu na malování, montážní spreje a další náchylné věci na vylití, vždy je pečlivě uzavřete do černých pytlů na odpad (nejlépe pevné 120L). Zabráníte tak škodám často i ve vyšších desítkách tisíc korun. Zákon schválnosti je neoblomný a ve chvilce, kdy povezete barvu na malování ve svém autě, je daleko vyšší pravděpodobnost použití krizového brždění před zabráněním nehody. Není nic horšího než Primalex za krkem. 

WhatsApp Image 2024-10-10 at 22.04.01 (6)

WhatsApp Image 2024-10-10 at 22.04.01 (10)WhatsApp Image 2024-10-10 at 22.04.01 (7)WhatsApp Image 2024-10-10 at 22.04.01 (9)WhatsApp Image 2024-10-10 at 22.04.01 (8)

 

Hodnota pH

Hodnota pH

Čističe disků (kyselina fosforečná, chlorovodíková)                                 pH neutral                                                                                             předmytí, odstraňovače hmyzu

 

 

Kyselé pH – nižší než 7

Neutralní pH – pH 7

Zásadité/alkalické pH - vyšší než 7

 

Kyselé čističe odstraňují anorganické znečištění – vodní kámen, oxidy kovů, brzdový prach, cement

 Alkalické čističe odstraňují organické znečištění – hmyz, oleje, ptačí trus apod.

 

V případě voskové ochrany karoserie se v případě mytí pohybujeme s přípravky pH neutral

Keramickou ochranu udržujeme v rozmezí pH neutral - zásadité pH. Kyselé přípravky keramickou ochranu "refrešnou", mnohdy obnoví její celkové vlastnosti ve chvíli, kdy si myslíme, že keramickou ochranu na laku už nemáme.

U přípravku ve verzi koncentrátu může být na obalu napsané vyšší pH - to ale neznamená, že ho nemůžeme použít jako pH neutral. Ph snížíme pomocí vhodného ředění. Z koncentrovaného zásaditého pH můžeme správným ředěním vytvořit pH neutral.

Na veřejných myčkách, kde si můžete umýt auto sami pomocí vysokotlakého čističe se nejčastěji používá chemie s pH 14 - tedy velmi zásaditou. Používá se z důvodu uvolnění co nejvíce  nečistot jen za pomoci tlaku vody bez  mechanického mytí. Nedoporučuji použití šamponu, či aktivní pěny na auto chráněné voskem. Na vosk lze použít pouze pH neutrální chemii. Cokoli jiného vosk s největší pravděpodobností okamžitě odstraní, nebo rapidně sníží jeho funkci.

V případě aplikovaného vosku na karoserii vozidla se před mytím poraďte s obsluhou veřejné myčky. Optejte se na chemii, popřípadě její pH. 

Kamila Novotná 

 

 

Dekontaminace laku

Dekontaminace laku je proces, ve kterém se z laku odstraňují kontaminanty, které nesundáte běžným mytím. 

 

Při dekontaminaci sundáváme z laku kontaminanty jako je polétavá rez, asfaltové tečky, stopy z pneumatik, mízu ze stromů apod. 

Dekontaminace je nutný proces před leštěním a ochranou laku.

 

Dekontaminaci dělíme na chemickou a mechanickou.

Chemická dekontaminace - účinná chemická reakce, která svoji vlastností uvolňuje a  rozpouští kontaminanty

Mechanická dekontaminace - Odstranění kontaminantů manuálně za pomoci claye (kleje)

 

Jak moc je auto kontaminované zjistíme pouhým okem, či přejetím prsty po umyté karoserii. Kontaminovaný lak je při dotyku drsný. 

Špatné vlastnosti kontaminovaného laku:

- auto se rychleji špiní a hůře umývá

- polétavá/náletová rez přispívá ke korozi karoserie

- aplikace ochrany na kontaminovaný lak výrazně zkrátí dobu její funkčnosti 

 

Vlastnosti dekontaminovaného laku:

- auto se snadno umývá a tolik se nešpiní (špína se na hladkém laku jednoduše neudrží)

- aplikovaná ochrana skvěle přilne na lak a vydrží co nejdéle funkční

- zabránění korozi karoserie z polétavé rzi

- rozjasnění laku

 

Dekontaminace není nutná po každém mytí. Doporučuje se 1x ročně.

Před aplikováním ochrany nebo leštěním laku je to však nutnost. Vynechání tohoto kroku před leštěním vede k nadělání hologramů po celé karoserii. Jednoduše řečeno budete všechny kontaminanty tahat na kotouči po laku, které se v té chvíli stanou ostrými a lak zcela jistě poškrábou a zničí. 

Kamila Novotná

 IMG_4034IMG_0070

Jak mít dokonalý výhled z automobilu - čištění oken

 Jak správně vyčistit skla a mít perfektní výhled?

Čistá skla znamenají perfektní výhled z auta a lepší bezpečnost během jízdy.

 

Co budeme potřebovat:

- odmašťovač 

- čistič skel

- čisté wafflové utěrky určené na okna (3-4 ks)

Správný výhled z vozu během jízdy tvoří jedno z pravidel bezpečné jízdy. Okna zejména v interiéru se mastí vlivem několika faktorů – používání klimatizace, kouření v autě (včetně vaponizerů), vlivem slunce odpařováním látek z plastů apod. Zkrátka je široká škála toho, co může zabránit skvělému výhledu z vozidla.

Nejdříve ze všeho musíme odstranit příčinu mlhavých skel. V případě, že použijeme jen okenu, film ze skla neodstraníme, nýbrž ho jen rozneseme a během chvilky je na okně znovu v ještě větší míře.

Odstraníme film pomocí odmašťovače.  Jednoduše aplikujeme na čistou wafflovou utěrku a odmastíme všechna okna v interiéru.

Na další čistou wafflovou utěrku aplikujeme čistič skel a okno po oknu ihned dolešťujeme třetí wafflovou utěrkou.

Tím jsou interiérová okna vyřešená. Sklo můžeme překontrolovat vystavením auta proti ostrému slunci, kde popř. drobné šmouhy doleštíme.

U oken z venkovní strany je postup pro perfektní výhled stejný. Okna z venkovní strany  dostávají více zabrat, proto je vhodné je dekontaminovat (článek o dekontaminaci) jak chemicky, tak mechanicky.

Tekuté stěrače

Na závěr je dobré okna ošetřit tzv. tekutými stěrači.

Tekuté stěrače oceníte zejména v prudkém dešti, kdy obyčejné stěrače nestíhají odvádět vodu.

Klasický stěrač za deště stírá vodu ze skla, oproti tomu tekuté stěrače to zvládají samy jen za pomoci tlaku vzduchu.

Tekuté stěrače zajistí, aby čelní sklo mělo maximální hydrofobní ochranu. Voda se odpuzuje už od 50 km/h.

Další výhodou je snadnější odstranění nečistot, mušek.

Menší náchylnost k namrzání skel v zimních měsících.

Při aplikaci tekutých stěračů nezapomínejte odmastit i gumičky stěračů a poté na ně aplikovat tekuté stěrače.

Kamila Novotná

d53f3eb7-1fdd-41aa-b9ac-0ddca8ac53d3d33a23f5-dde6-43f9-a71d-b881d2557a23 

7 položek celkem